• Labyrinth
    • Aktuality
      • O Labyrinthu a metodě CLIL
        • Dostupné materiály a úrovně
          • Videa z výuky CLIL
          • Objednávka
            • Kurzy
              • Kalendář akcí
                • Kontakt
                  Literární výchova rozhodně nemusí být nuda! O tom vás na naší tvořivé literární dílně přesvědčí doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D, který je českým básníkem, prozaikem a autorem beletristických i naučných knih pro děti. Jako didaktik literatury a docent pedagogiky učí prvostupňové i druhostupňové pedagogy, jak lépe porozumět výukovému potenciálu tvořivých aktivit v literární a slohové výuce a jak je dělat ještě lépe.

                  A na co se můžete těšit?
                  • Konkrétní tvořivé aktivity jako alternativy k frontální výuce.
                  • Reflexe aktivit.
                  • Tvořivé hledání v textu
                  • Hra s básnickým nebo prozaickým textem.
                  • Hry s kompozicí textu.
                  • Tvorba obrázkové osnovy a jednoduchého komixu.
                  Používáte metodu CLIL a patříte mezi pokročilé? V tomto rozšiřujícím vzdělávacím programu získáte zásobník aktivit do hodin s CLILem. Cílem tohoto kurzu je také společná diskuse o aktivitách, při které se na ně budeme dívat z různých úhlů pohledu a s důrazem na co největší efektivitu.

                  A na co se můžete těšit?
                  • Metody a formy práce v CLIL hodinách.
                  • Plusy a mínusy jednotlivých aktivit, jejich varianty a modelace vzhledem k žákům a obsahu předmětu.
                  • Jak přizpůsobit aktivity žákům s SPU a IVP.
                  • Aplikace jednotlivých aktivit, posouzení vhodnosti, adaptibilita.
                  Metakognice aneb Vraťme myšlení zpátky do škol je zcela unikátním dvoudenním vzdělávacím programem, který účastníkům představuje vědecky ověřené postupy, jak naučit své žáky dovednosti myšlení, tzv. metakognitivní dovednosti, při řešení školních, ale i praktických úloh a úkolů, se kterými se denně setkávají. Programem provází Mgr. Ondřej Pešout, Ph.D. z Katedry psychologie FF UK v Praze.

                  A na co se můžete těšit?
                  • Metakognice a její význam ve vědě, vzdělávání a každodenním životě.
                  • Bezpečné prostředí, práce s chybou a praktický nácvik.
                  • Případové studie, co funguje a co ne.
                  • Aplikace pracovních listů, kdy, kde a jak je použít.
                  • Sdílení vlastních zkušeností.
                  Patříte mezi pedagogy, kteří s metodou CLIL teprve začínají? Pak je tento kurz právě pro vás. Kurz je rozdělen do dvou částí, z nichž jedna je zaměřena na teoretické principy CLIL (Content and Language Integrated Learning), a druhá na rozvoj praktických dovedností výuky formou CLIL.

                  A na co se můžete těšit?
                  • Obecné principy CLILu.
                  • Specifika přípravy a vedení hodin formou CLIL a metody práce.
                  • Silné stránky a rizika při implementaci, přípravě a vedení CLILových hodin.
                  • Systematické zapojení metody CLIL do výuky s využitím sady výukových materiálů Labyrinth.
                  • CLILová "hodina" v praxi s metodickým komentářem.
                  Školní známka je nejčastější formou hodnocení na našich školách, které je zatracováno i chváleno. Známka nemůže posuzovat myšlení, samostatnost, kreativitu, vytrvalost v učení, schopnost spolupráce a nevysvětluje příčinu problémů žáka. Slovní hodnocení poskytuje možnosti citlivě sdělit žákovi i rodičům míru školních úspěchů, podat vysvětlení jeho předpokládaných příčin úspěchu či neúspěchu a také náhled do budoucna včetně pokynů, jak situaci řešit.

                  A na co se můžete těšit?
                  • Cíle hodnocení v kontextu současné školy.
                  • Formativní a jiné formy hodnocení.
                  • Techniky formativního hodnocení.
                  • Motivace žáků.